De werkvloer op met An-Sofie Buyse - Area Sales Manager West-Zwitserland

De werkvloer op met An-Sofie Buyse - Area Sales Manager West-Zwitserland

Wie is An-Sofie?

Ik ben An-Sofie, 28 jaar, afgestudeerd in 2017 aan de Universiteit van Gent in Handelswetenschappen Commercieel Beleid en sindsdien aan de slag bij Tarkett. Eind Augustus van dit jaar verhuisde ik naar Genève en ging daar aan de slag als Sales Manager voor West-Zwitserland in ruil voor mijn Marketing Officer functie die ik tot dan had bekleed. In mijn nieuwe functie vertegenwoordig ik onze harde en soepele vloeren in Suisse Romande voor de project- en particuliere markt.

Hoe lang werk je bij Tarkett en wat sprak je destijds aan om bij ons te komen werken? 

Ik werk ondertussen bijna 4 jaar bij Tarkett. Na mijn studies wou ik als starter aan de slag bij een internationale speler met een duurzame visie en missie. Tarkett beantwoorde dan ook volledig aan deze eisen en doorheen de jaren merkte ik dat Tarkett het niet enkel bij mooie duurzaamheid communicatiecampagnes houdt, maar ook de daad bij woord voert op vlak van circulaire economie. Ik voelde me als schoolverlater ook helemaal welkom in het team en kreeg onmiddellijk uitdagende en leuke projecten toegewezen. Daarnaast vond ik het interessant om campagnes en lanceringen uit te werken voor een product dat zowel technisch uitdagend is als de trends van het moment volgt, een ideale mix voor mij. 

Op welke prestatie ben je het meest trots? Hoe heb je dit succes behaald?

Het meest trots ben ik op de samenwerkingen en projecten die we als Marketing team Benelux hebben afgeleverd. Het was enorm fijn samenwerken met het team en we vulden elkaar goed aan met elk zijn/haar sterktes. We worden in ons dagelijks werk vaak geconfronteerd met krappe deadlines en een hoge workload, maar ondanks alles konden we de juiste dingen tijdig klaar krijgen. 

Daarnaast ben ik enorm trots op de relaunch van de website die ik samen met de collega’s in Parijs uitvoerde voor Belux tijdens mijn eerste jaar bij de firma en op elke productlancering die we tot stand brachten in onze regio. 

Wat zijn de kansen die je hebt gehad bij Tarkett?

De grootste kans die ik kreeg binnen Tarkett, is het in vervulling zien gaan van mijn droom om in het buitenland te gaan werken en wonen. Het management team was meteen enthousiast over deze stap en steunde me hier volop in door mee op zoek te gaan naar een passende uitdaging die bij mijn wensen en achtergrond paste. Ik had dan ook het geluk om in een prachtig land aan de slag te gaan binnen mijn opleidingsdomein en eens aan de andere kant van het salesnetwerk, niet op kantoor als marketeer, maar op de baan als vertegenwoordigster.

Daarnaast vind ik het enorm fijn dat ik steeds de kans kreeg om ook als starter input te geven aan belangrijke projecten en als eindverantwoordelijke te werken aan grote productlanceringen.

Wat is je grootste drijfveer/wat inspireerde om naar Tarkett Zwitserland te vertrekken? Waarom?

Om heel eerlijk te zijn was mijn eerste drijfveer de liefde te volgen. Mijn partner ging in 2020 een nieuwe uitdaging aan in Genève en na enkele keren op en af naar daar te reizen begon het ook bij mij te kriebelen om naar Zwitserland te trekken. 

Daarnaast is de Zwitserse markt redelijk vergelijkbaar met de Belgische markt aangezien men ook daar verschillende regio’s kent met verschillende talen. Ik ben verantwoordelijk voor Suisse Romande wat het voor mij makkelijker maakt aangezien deze regio Franstalig is. Ik vond het ook uitdagend om eens van Salesnetwerk te wisselen van Benelux naar DACH. Het is interessant om de cultuurverschillen te vergelijken en mee te evolueren naar de manier van werken in die regio. Ondanks alles heb ik wel nog steeds het “One Tarkett” gevoel – een houvast binnen de organisatie. Ik vind het fijn om te weten dat je bij Tarkett – ondanks de grote organisatie – geen nummer bent, maar echt een collega met veel appreciatie en steun van collega’s en het management. 

Wat zijn je lange termijn doelen, voor toekomst carrière?/ambities? Wat wil je echt bereiken?

Mijn lange termijndoel zal deels afhangen hoe ik nu mijn nieuwe uitdaging als Region Sales Manager ervaar. Ik hield enorm van mijn Marktingfunctie, maar de nieuwsgierigheid naar een Sales functie was er altijd al. Ik hoop deze 2 in de toekomst te kunnen samenvoegen zodat ik een overzicht kan bewaren over beide aangezien ik erin geloof dat ze niet optimaal kunnen functioneren zonder elkaar. 

Mijn korte termijn ambities zijn om Tarkett nog beter in de markt te zetten in Suisse Romande, ons ReStart-programma in de markt te zetten en te tonen aan onze klanten en architecten hoe Tarkett echt een duurzame partner en keuze is.