De vloer op met Inge Parewijck - Customer Service

De vloer op met Inge Parewijck - Customer Service

Wie is Inge? 

Ik ben Inge, 43 jaar. In 1997 behaalde ik een bachelor secretariaatsmanagement/vertaler aan HOHAN Aalst. Ik ben 16 jaar Customer Service medewerker binnen Tarkett / DESSO. Mama van Ellen (12 jaar) en 19 jaar samen met Geert, waarvan 3 jaar getrouwd.

Hoe lang werk je al bij Tarkett en wat sprak je destijds aan om bij ons te komen werken?

Ik startte in 2003 bij DESSO Sports Systems, de kunstgrasafdeling. Ik kreeg de Baltische Staten, UK en België onder mijn hoede als Customer Service medewerker. Het product, de ligging van het bedrijf, de internationale contacten en een toffe 'klik' met de toenmalige collega's, waren de grootste troef voor mij om hier te starten. In 2012 reorganiseerde de afdeling en kon ik starten bij de tapijtafdeling van DESSO, waar ik vandaag nog steeds actief ben.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Die start heel afwisselend. Van het begeleiden van transporteurs met de eerste leveringen van de dag tot het ingeven van orders. Daarnaast zijn we het aanspreekpunt van de klant voor het opvragen van voorraden, zorgen we voor het in levering zetten van onze producten en factureren we... nooit een saaie dag bij de klantendienst van Tarkett.

Waar ben je het meest trots op in je carrière bij Tarkett tot nu toe?

Het mee begeleiden van grote projecten als de Europese Commissie, Het Havenhuis, Toyota, FedEx...zorgen voor dat tikkeltje extra voldoening. Maar het spreekt voor zich dat elke bestelling met de grootste zorg wordt behandeld.

Wat wilde je vroeger als kind worden?

Waarschijnlijk cliché, maar ik wilde graag kleuterjuf worden. Zorgen voor mensen zit nog steeds in mijn bloed.
‘Klant is koning’ is mijn dagelijks motto en drijfveer. Daarnaast probeer ik de sales mensen zo goed mogelijk te ondersteunen in hun dagelijkse verkoop.

Wat is jouw definitie van succes?

Succes is iets waar iedereen naar streeft, maar voor iedereen anders is. Voor mij betekent succes op de werkvloer vooral voldoening halen als klanten goed en op tijd worden beleverd en eventuele klachten snel worden opgevolgd. Daarnaast is werken in een samenhangend team voor mij de sleutel tot succes.

Duurzaamheid is belangrijk bij Tarkett. Op welke manier probeer jij duurzamer te leven?

Veel mensen zijn vandaag de dag bezig met duurzamer leven. Echter waren mijn man en ik, in 2005, pionier in het plaatsen van zonnepanelen. Ondertussen bijna 15 jaar geleden. Ook hebben we een zonneboiler geïnstalleerd voor het opwarmen van het water. Daarnaast probeer ik ook zoveel mogelijk met de fiets naar het werk te komen.